Doe mee met Gulpen-Wittem beweegt!

Jongeren bewegen en ondernemen te weinig, dat blijkt uit onderzoek. Daarom slaat een aantal lokale sport- en cultuurverenigingen samen met de gemeente Gulpen-Wittem de handen ineen. Jongeren van 4 tot en met 12 jaar kunnen zich nu gratis aanmelden voor één of meerdere kennismakingslessen bij een vereniging om zelf op een leuke en laagdrempelige manier te ervaren welke sport of activiteit bij hun past. Dat mag alléén, maar ook samen met vrienden of vriendinnen.

Op maandag 16 april jl. vond de kickoff plaats van dit Sport- en Cultuurproject. Ook bij onze basisschool. Alle onze leerlingen ontvingen uit handen van wethouder Philip Laheij van de gemeente Gulpen-Wittem en Roel Brouwers, een bekende voetbalspeler van Roda JC, een kleurrijke gids waarin alle activiteiten staan waarvoor zij zich kunnen aanmelden. Ook de mascotte van Roda JC, 'het Koempeltje' was erbij. Na afloop werd er vol energie gedanst!

Meedoen met dit project is waardevol! Kinderen voelen zich vrolijk en energiek door het doen van een sportieve of een creatieve activiteit. Maar het is bovendien ook belangrijk omdat zij leren in contact te komen met andere jongens en meiden. Én ze leren goed samenwerken. Bovendien is het hartstikke gezellig! Kijk voor meer informatie op www.gulpenwittembeweegt.nl. Inschrijven voor een of meerdere lessen kan alleen via dit platform.

Alpe d'Huzes

Zoals U wellicht allen weet hebben de leerlingen de afgelopen periode geld ingezameld voor de Sponsorloop (Paaswandeling). Met trots mogen wij U vertellen dat onze leerlingen het goede doel Alpe d'Huzes steunen met een voorlopig bedrag van