Over ons

De kracht van ons professioneel handelen raakt het kind, raakt de ander en raakt onszelf. Het uit zich in 'zien en gezien worden' en 'vertrouwen in jezelf en in de ander', waarbij onze onderwijsrol ontwikkelkansen creëert t.b.v. de brede ontwikkeling van het kind.
Onze drijfveer voor ons onderwijs motiveert ons ieder moment weer. Het houdt ons
nieuwsgierig naar de ontwikkeling van ieder kind. Het opent onze ogen om de unieke mogelijkheden te (willen) ontdekken. Wij vinden het belangrijk dat ieder kind zelfbewust kan opgroeien als mens, waarbij het belangrijk is dat zij écht gezien worden voor wie zij zijn en wat zij nodig hebben. In dit proces vinden wij kennis en vaardigheden van groot belang zodat het kind zijn intelligentie maximaal kan benutten.


Wij vertrouwen erop dat ons onderwijs daaraan bijdraagt.

Je ziet onze waarden ook terug in het pedagogische klimaat op beide scholen. Je ziet het in de manier waarop medewerkers onderling samenwerken en in de manier waarop wij omgaan met kinderen en hun ouders. Én je ziet het in de manier waarop kinderen met elkaar omgaan. Oprechte aandacht voor de ander en een positief rolmodel zijn, vinden wij belangrijk. Vertrouwen en verbondenheid gaan hand in hand met verantwoordelijkheid voelen en nemen.


Wij vertrouwen erop dat ons onderwijs daaraan bijdraagt.

Je ziet onze waarden ook terug in onze didactiek op beide scholen. We organiseren onze didactiek vanuit hoge verwachtingen, vol van mogelijkheden en ondersteuning. We laten kinderen ontdekken door een rijk aanbod aan leerkansen. Wij weten dat leerlingen veel baat hebben bij zien en luisteren. Onze instructies bestaan daarom uit het hardop denkend voordoen (modelen). Het zit verankerd in ons lesmodel. We hebben volop aandacht voor het inoefenen en aanbieden van kennis en vaardigheden. Onze scholen zijn ook een plek van on-voorwaardelijkheid; waar je fouten mag maken om er vervolgens (samen) van te leren.